Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Fastighetschef

Arboga kommunalteknik AB (AKTAB) är Arboga kommuns samlade resurs avseende förvaltning och drift- och underhåll av kommunens övergripande infrastruktur. AKTAB utför drift och underhåll av gator, vägar, parkanläggningar, skogar, fastigheter, fritidsanläggningar med mera.

Bolaget ansvarar också för underhåll av vatten- och avloppsledningsnätet på uppdrag av Arboga vatten och avlopp AB. Utöver driftuppdragen utför också AKTAB utredningar, planering, projektledning och utföranden av Arboga kommuns investerings- och exploateringsprojekt.

 

Under förutsättning att erforderliga beslut fattas kommer en ny tjänst som fastighetschef att inrättas. AKTAB kommer utöka verksamheten och ta över fastighetsfrågorna som idag organiseras i ett eget kommunalt bolag.

Din roll som fastighetschef

Rollen som fastighetschef vid Arboga kommunalteknik AB är en central roll i vår verksamhet, där du samverkar tillsammans med övriga chefer och verksamheter både i och utanför bolaget för att nå Arboga kommunkoncerns gemensamma mål.

 

Som fastighetschef ingår du i bolagets ledningsgrupp, och ansvarar för övergripande fastighetsfrågor så väl som det dagliga drift- och underhållsutförandet av Arboga kommuns fastighetsbestånd.

 

Du samverkar också i arbetet inom det övergripande investerings- och exploateringsområdet i kommunkoncernen för att möjliggöra för god och hållbar framtida infrastruktur.

 

Tjänsten innefattar personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar, och du rapporterar direkt till bolagets vd.

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant akademisk examen eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i rollen ska du ha flerårig erfarenhet att driva liknande verksamhet. Det är meriterande att du innehar dokumenterad erfarenhet från att leda verksamheter med drift- och projektinriktning inom segmentet byggproduktion, exploatering, fastighetsutveckling och lokalförsörjning.

 

Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet av samhällsbyggnadsverksamhet samtidigt som du har ett byggnadstekniskt kunnande. Arbetet underlättas om du har tidigare erfarenheter från både offentlig och privat sektor.

 

Du trivs i ledarrollen och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos medarbetare och i arbetsgrupper. Du har vana att hantera planering och framtagande av relevanta underlag för beslut om större investeringar med tillhörande budget.

 

Du har ett strategiskt och långsiktigt förhållningssätt. Du är lösningsfokuserad med mottot att inget är omöjligt. Du har ett öppet förhållningssätt över bolags- och förvaltningsgränser och sätter Arboga kommun och dess medborgare i första rummet.

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort

B-körkort är ett krav.

Arbetstid och omfattning

Anställningen är tillsvidare och avser heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön

Individuell lönesättning.

Kontakt

VD Magnus Andersson, 0589-68 75 70.

Facklig kontakt

Vision: Mona Melander, 0589-68 75 83.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2021-03-07.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: Jobbansokan.aktab@arboga.se

Refnr 101/21

 

Välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad:

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer