Lättläst: Socialtjänst

Socialförvaltningen hjälper

alla som bor i Arboga kommun.

 

Socialförvaltningen hjälper till exempel

barn och ungdomar som har det svårt.

 

Socialförvaltningen hjälper också människor

som inte har tillräckligt med pengar

eller människor som dricker för mycket alkohol.

 

Du kan ringa till socialförvaltningen om du behöver hjälp.

Ring telefonnummer 0589-870 00.

Be att få prata med en socialsekreterare.

 

Du kan ringa måndag, tisdag, onsdag och torsdag

mellan klockan halv 8 och halv 5.

På fredagar kan du ringa mellan klockan halv 8 och 3.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: