Lättläst: Fakta om Arboga

Arboga ligger i Västmanlands län.

Arboga ligger nära sjön Hjälmaren.

 

I Arboga kommun bor ungefär

13 tusen 7 hundra personer.

 

De flesta bor inne i staden Arboga.

Men ganska många bor på landet.

Till exempel i samhällena Götlunda och Medåker.

 

Det är lätt att åka tåg till och från Arboga.

Från Arboga går det ofta tåg

till städerna Västerås, Örebro,

Eskilstuna och Stockholm.

 

Motorvägen som går mellan städerna

Stockholm och Göteborg

ligger nära Arboga.

Därför är det lätt att åka bil

till och från Arboga.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: