Lättläst: Jobba i kommunen

Det behövs många anställda

för att sköta allt i en kommun.

 

I Arboga är kommunen

den största arbetsplatsen.

 

I Arboga kommun

jobbar ungefär 1 tusen personer.

Det finns inget företag i Arboga

som har lika många anställda.

 

Om du vill jobba i Arboga kommun

finns många olika yrken att välja mellan.

 

Du kan till exempel jobba på dagis eller

sköta blommor i parken.

Du kan också jobba med ekonomi,

vara lärare på skolan,

ta hand om äldre personer eller

jobba med att planera hur Arboga

ska bli en ännu bättre stad att bo i.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: