Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Hantering av synpunkter

Synpunkter som kommer in via post eller pappersblankett

  • Om en synpunkt kommer in via post eller via synpunktsblanketten ska den som lämnat synpunkten få en återkoppling via post, telefon eller e-post inom fem arbetsdagar.
  • Svaret ska lämnas av den förvaltning/förbund som synpunkten avser.
  • Om synpunkten kräver en åtgärd av något slag, ska den som skickat in synpunkten få ett svar om hur synpunkten hanterats inom tio arbetsdagar.

Synpunkter som kommer in via e-post

  • Skickas en synpunkt in via formuläret på www.arboga.se eller via e-post ska återkoppling ske inom två arbetsdagar. Detta gäller även felanmälan eller övriga frågor som kommer in till kommunen/förbundet.
  • Svaret ska lämnas av den förvaltning/nämnd som synpunkten avser.
  • Svaret ska innehålla ett tack för synpunkten, ett svar på eventuella frågor och en beskrivning av hur synpunkten hanteras.
  • Om synpunkten kräver en åtgärd av något slag, ska den som skickat in synpunkten få ett svar om hur synpunkten hanterats inom tio arbetsdagar.

Diarieföring

Alla synpunkter registreras i respektive nämnds/förbunds diarie.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 30 januari 2017

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer